Страници

Френска селска торта и моето гостуване в "Кулинарна авантюра"


Лятото е сезон, изпълнен с много пътешествия, ваканции, приключения, сбъднати мечти и прекрасни емоции. Една от тях е и моето гостуване днес в едно много уютно местенце "Кулинарна авантюра" .
Поканата на Вили много ме зарадва, защото тези гостувания са страхотен жест, сякаш наистина си бил в домът на приятел, а и как иначе нали блоговете са нашите виртуални места. Вили познавам сравнително отскоро, но впечатленията ми са, че е много приятен човек, мила, любезна, страхотен кулинар е и мое ново другарче, за което искрено се радвам!
Мила, Вили, благодаря ти за прекрасните емоции, с които ме дари, благодарение на това гостуване! За теб, за всички приятели на нашите блогове приготвих Френска селска торта.





Френска селска торта


От много време се каня на тази торта, може би от години. Исках да я направя за специален повод и ето сега е точно такъв. Тортата я има в много блогове, дори сега отново я разгледах на няколко от вашите места. Това, което констатирах е, че блатовете се правят с еднакви продукти, но количествата навсякъде са различни. Затова направих и аз една смес по моя преценка и се получиха много добре, бих казала отлично. За крема мога да кажа, че най-често срещаният е сметанов, има варианти с два вида сметани- заквасена и сладкарска. Моят крем направих със сметана и извара, като добавих и сладко от боровинки, за разкош - наподобява бързият чийзкейк без печене, който правя ( а и в много рецепти сладкото от боровинки също присъства).
Много исках да видя тортата в чуждестранни блогове, но никъде не я открих под това име, писах на английси, френски и т.н. в търсачката, такава торта няма, или поне аз не открих. Известна е като Медена торта. Всъщност Медовик и Френска селска торта са сходни и аз дори незнам каква точно е разликата между тях, но съм заинтригувана да я узная, затова ще ви помоля докато похапвате от тортичката да си поговорим и на тази тема:).






Продукти:

блатове:
5 с.л мед
1 ч.ч. захар
1/2 пакетче краве масло / около 60 гр/
2 малки яйца
няколко капки есенция ванилия с масло на Др. Йоткер
1 1/2 ч.л. сода Бикарбонат
500 гр брашно

крем:
1 кофичка извара 400 гр
1 кофичка заквасена сметана, 400 гр
250 мл сладкарска сметана
2 с.л. пудра захар

сладко от боровинки
орехи за поръсване на тортата






Приготвяне:
В тенджера с дебело дъно или на водна баня на слаб котлон сложете медът, захарта и маслото да се разтопят, разбъркайте с дървена лъжица.
Отстранете от котлона и добавете яйцата, разбийте с миксер до получаване на нещо като рядък крем.
Добавете есенцията.
В купа пресейте брашното със содата и започнете да го добавяте по малко към яйчната смес. Бъркайте първоначално с миксер,на средна степен, а след това замесете тесто. Самото тесто е лепкаво, направете го на топка, увийте го в прозрачно фолио и го оставете за 15 минути в хладилник.




Извадете го и разделете на 7 части или колкото прецените вие, зависимост от желаният размер на блатовете.
Всяка част разточете върху хартия за печене на кръг с желаният диаметър. Блатовете трябва да са тънки. Изрежете излишното тесто. Аз използвам чиния с диаметър около20 см като шаблон.
Изпечете блатовете в предварително загрята фурна на 175 градуса с вентилатор, за около 5-6 минути, или докато започнат да се оцветяват в светло златисто. Внимавайте да не ги прегорите.
Извадете ги и ги оставете върху хартията да се охладят.



Направете крема като разбиете всички продукти за него. Аз първо разбивам сладкарската сметана(с миксер), след това към нея добавям заквасената сметана и изварата, предварително леко разбити с вилица и пудрата захар, като бъркам внимателно( без миксер).
Започнете да подреждате тортата, като редувате блат, крем и поръсвате на няколко места със сладко от боровинки.
На финал намажете цялата торта с крем и я поръсете обилно със смлени орехи.
Приберете я в хладилник за няколко часа, най-добре за 1 нощ и след това я споделете с близки и приятели:)




Още веднъж, мила Вили, благодаря за споделеното удоволствие, за поканата, приятелският жест! На всички, присъединили се към купона:) пожелавам прекрасно лято!

20 коментара:

  1. Не само името на тортата,но и от самите снимки някак си ми зазвуча шансон.........
    Прекрасно гостуване,Кате...и аз отдавна и се каня на тази торта....

    ОтговорИзтриване
  2. Ама ме зашемети с тази торта и тези снимки, Кате, просто великолепно! Няма да пропусна да се почеря за хубавия повод. И ще ти пожелая все приятни емоции да изпълват сърцето ти!
    А разликата... Не съм сигурна, но мисля, че Медовик се прави с варен крем, докато Френската е със сметанов. Но да се изкажат по-опитните. ;) Аз още не съм се наканила до опитам да приготвя някоя, макар да не ми липсва желание. Даже имам един въпрос и към теб - какъв е вкусът на Френскта селска торта? Защото ако наподобява бисквити с кисело мляко, не е моят вкус...
    Поздрави, Кате, извини ме за разточителния коментар...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Гери! Благодаря за коментара:) Ще търся разликата в кремовете най-вече, защото наистина блатовете са идентични, поне в рецептите, които разгледах, с някакви малки разлики. Относно вкусът на тортата няколко мнения имаше, че прилича на Гараш и аз също съм на това мнение, въпреки, че на пръв поглед нямат сходство. Не ми напомня за бсквити с кисело мляко, но той и кремът ми е като за чийзкейк, така, че по-скоро ако обичаш чийзкейк ще ти допадне. Поздрави!

      Изтриване
  3. Кате, прекрасни снимки и чудесно предложение.
    Тази торта ми е една от любимите и я приготвям често.
    Предложението ти за боровинки в крема е много хубаво.
    Иначе и на мен ми е любопитно защо има две имена и затова ще следя коментарите с интерес.
    Хубава и усмихната седмица.

    ОтговорИзтриване
  4. Тортата е разкошна! И аз й се каня от...тточно като теб:) Много ми допада различния крем:)

    ОтговорИзтриване
  5. Прекрасна е тортата ти, Кате, а снимките толкова красиви, че ми се прииска да се пресегна и опитам от това кулинарно бижу! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Кате, и тортата и снимките са страхотни! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасна, изкусителна, разкошна!

    ОтговорИзтриване
  8. Кате,нищо не мога да кажа по темата за френската селска и приликата с Медовика,обаче съм толкова безмълвна от кадрите,та направо втрещена!
    То все е било изкусително тук,но този път си наминала себе си!
    Уникална композиция на презентацията-толкова лежерно,нежно,някак леко хаотично,а всъщност всичко си е застанало на местото с излючителна прецизност!
    Цветовете съчетани с естетика и усет,браво,много ми хареса!
    Не съм я правила тази торта.Изглежда ми пипкава и затов все я отлагам,но ти я представи сякаш е детска игра.
    Страхотна торта,Бонбон,а първата снимка ти я открадвам!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Ох, че е прекрасна, обичам точно твоята торта, имам една такава при мен, но отивам веднага да я изтрия от срам, великолепна е, повярвай ми ще я направя като теб! Снимките ти са вълшебни, но колкото и епитети да използвам все тая, тортата е велика! Прегръдка, Катенце!

    ОтговорИзтриване
  10. Ох ,Кате,просто си направила зашеметяващи снимки....уникални....................
    Правила съм и Френска селска,и Медовик....
    бих казала,че при медовика по-трудно разточих платките,защото беше по=меко тестото...
    Но истината е една - както и да се нарече тази торта с толкова много интерпретации ...тя е страхотна
    Хубав ден мила
    отивам да навестя местенцето на Вили :))

    ОтговорИзтриване
  11. Ааа, Кате, правя я веднага. Много я харесвам, но този път ще пробвам твоя вариант на крема. А и снимките допринесоха за това мое решение:)

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. О, Кате, как обичам такава торта, макар че съм я опитвала само в купешки вариант...А със сигурност, понеже твоята изглежда божествено, значи и вкуса ще е такъв! Браво!
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
  13. Ех, как ми се иска да съм ти гостенка точно сега, Кате, само едно малко парченце да можех да опитам от тази френска прелест! Ама, наистина е прелестна!
    Поздравления и най-искрени комплименти! :)

    ОтговорИзтриване
  14. Невероятна е и приканва да бъде направена!
    Чудесен избор за гостуване!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря ви на всички за прекрасните и мили думи, за похвалите! ехе изчервих се:))) Наистина вложих доста в изпълнението и снимките и се радвам, че си личи! Прегръдки за всички!

    ОтговорИзтриване
  16. Кате, превъзходна е! Само да можех да си открадна едно парченце за кафето...И аз много време и се каня и все не остава ред. Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  17. Невероятна торта и снимки, Кате! Гледах 5 минути потресена и преглъщах безспир.
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  18. Здравей,първо да кажа едно голямо браво за прекрасните неща ,който правиш! страхотни са-всичките! искам да попитам за тази рецепта заквасената сметана какъв грамаж има 500 предполагам, и изварата също може би?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Ви за милите думи!:) Извинявам се, че не съм написала грамаж на продуктите, но понеже съм упоменала коя извара и хич не съм се замислила, че е нужно:))) Между другото съвсем не е задължително да използвате този грамаж. Това е просто крем, който може да направите по Ваш вкус. Иначе и изварата и сметаната са по 400 гр. Може да използвате крема сирене, маскарпоне или друг подобен вид:) Поздрави!

      Изтриване