Страници

Къпиновски манастир и водопад


Много съм чела за манастира. Отдавна исках да го посетя. Останах очарована от природата, от тишината, спокойствието.
В манастира е много тихо, толкова тихо, че и стъпките ни се чуваха. Свято място е! Някак ти олеква на душата. В манастирският двор няма забрана за снимане, както и в повечето манастири и въпреки всичко имах чувството, че нарушавам спокойствието на мястото с фотоапарата, затова и направих няколко бързи снимки в двора. Много исках да покажа очарованието на мястото, но няма как да го пресъздам, тази атмосфера трябва да се усети.
Искам да изкажа благодарности към хората, които се грижат за сградите, за дворчето, за църквата и които са опазили всичко това!

Къпиновският манастир "Св. Николай Чудотворец" е основан през 1272 г. Бил е важен религиозен център, но с падането на Търново под турска власт е опожарен. В края на 17 в. хората от близките села успели да издействат разрешение от турските власти за възстановяването му.




По време на турско робство манастирът е опустошаван няколко пъти, последният през 1789 г., но през 1835 г. е възобновен. Тогава е построена и сегашната църква "Св. Николай". През 1856 г. Теодоси и Кесарий Хорозови от град Елена, даряват голяма сума за построяването на нови жилищни сгради.




В момента Къпиновският манастир е действащ и представлява комплекс от: църква, два параклиса, жилищни и стопански сгради.




Непосредствено до Къпиновския манастир, на р. Веселина, се намира Къпиновският водопад. Мястото е приказно красиво! Очаквах да видя водопад, а пред очите ми се разкри невероятна гледка. Прелестна водна каскада от малки водопадчета, вирчета, красиви камъни, които реката е оформила с причудливи форми.
Времето беше много топло и имаше хора, които бяха дошли на плаж. Представям си лятото колко е забавно тук.


Водопада не е много висок, но пък е много красив, а и около него има толкова красиви малки водопадчета - "водоскоци".
Под самият водопад се образува вир - който е доста широк и изглежда дълбок.


















29 коментара:

  1. Приказна разходка, красиво място, вълшебни кадри! Толкова много спокойствие лъха от снимките ти , Бонбонче! Благодаря ти за това положително зареждане! Яхнийката е чудна! Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, Дани, местенцето е приказно и много спокойно. Радвам се, че се усеща чрез публикацията! Прегръдки!

      Изтриване
  2. Приятно място е! Капиновския манастир го ремонтираха нещо, когато ходих през 2009-а, а до водопада даже не си и помислих да успея да сляза, толкова много хора имаше тогава там! :) А разходката ти без снимки на някоя хубава гозба няма как да е в твой стил! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина когато има много хора няма как да се снима, аз и сега издебнах хората да не са ми в кадър или поне в далечен. Иначе мястото наистина е хубаво. :) Поздрави!

      Изтриване
  3. Много красиви снимки, Катя! Разходката със сигурност е била пълна със зареждащи впечатления!
    И бих искала да споделя, че нашата първа среща, мисля си, също е доста интересна, защото в огромното виртуално пространство си попаднала при мен в момент, когато празнично сме били доста близо - ти на Къпиновски манастир, аз в Дряновския район!:)
    А класическата яхния от зелен боб е от най-най-любимите ми!
    Поздрави и до нови скорошни срещи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Виж, как се открихме и виртуално и за малко и реално:) Поздрави и от мен и до нови срещи:)

      Изтриване
  4. Кате, отново показваш много живописно място !
    Прекрасни снимки и чудесно ястие!
    Обичам зелен боб!
    Прегръдка и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Приказно място си посетила и ни показваш, Кате,
    сякаш усетих и аз от вълшебството ...
    Прекрасни моменти, снимки и гозба по мой вкус.
    Благодаря за удоволствието -
    усмихната и спорна нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, радвам се, че съм успяла да предам очарованието. Хубава вечер!

      Изтриване
  6. Катенце, пак не си си стояла в къщи по празниците :) Толкова лятно настроение има в публикацията ти - рекичката, вирчето и този мамин зелен боб (само чакам пресния, за да си направя такъв, но и с джанки :)). Много приятно ми беше да се разходя с теб :) Прегръдки и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ааа, на празниците си бях в къщи:) Снежи и аз съм чувала за зелен боб с джанки, но не съм готвила, не става ли кисел? Ще чакам твоята рецепта. Поздрави!

      Изтриване
  7. Кате, наистина очарователно място, спокойно, красиво и предразполагащо към самовглъбение.Обичам такива места, в които си почти сам, ако имаше на близо такова място, сигурно често бих ходила.Често човек има нужда точно от такива места, далеч от хорска реч, шум и суета.
    Благодаря ти за чудесните снимки!
    Аз много обичам зелен боб, точно с кисело мляко и много копър.И даже сега ми се прияде.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е много спокойно, отдавна не бях усещала чак такава тишина. Обичам такива места, където усещаш природата, усещаш истинските и важните неща. Поздрави и хубава вечер!

      Изтриване
  8. Кате, ти си направо гугъл мапс сред блогърите. С най-добро чувство - наистина чудесно представяш посетените кътчета.
    А зеленият боб - и аз го харесвам, ама не ми е най-любимото нещо. Но пък си е вкусно, така че от време на време си го хапвам. А твоят определено изгледа вкусен. =)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Гери, какво сравнение!:) обичам природата, направо я обожавам, заменям такива разходки с разходките в Мола или центъра, просто няма място за сравнение. Като се замислиш цената е една и съща, но стойността е различна:) Хубава вечер!

      Изтриване
  9. за първи път чувам за това място. Благодаря ти, че ни запознаваш с България такава каквато я имам в сърцето си.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Красива природа и прекрасни кътчета има в България, а има и още толкова много... Радвам се, че ти харесват моите публикации. Поздрави!

      Изтриване
  10. Кате, ти си усетила спокойствието там, а аз го усетих от твоите снимки. Прекрасна разходка и още по прекрасна гозба, любима на мъжете вкъщи. Весел ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че съм успяла да пресъздам атмосферата. Хубава вечер, Танче!

      Изтриване
  11. Кате, записвам мястото за бъдещо посещение, живот и здраве! А предложението със зелен боб е прекрасно за мен, за съпруга омразно, но нямам търпение за пресен...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пожелавам ти го от сърце и това и още много други места:)А зеленият боб не всеки го харесва, но пък така наистина си е вкусен:) Хубава вечер!

      Изтриване
  12. Честито Възкресение и честита Цветница,Кате!
    С много закъснение пристигам,но от сърце пожелавам здраве и благоденствие,изпълнени с надежда сърца и с вяра души!
    Чудесен репортаж от Капиновския манастир и водопад,наистина си се постарала да ни предадеш убедително чара на това местенце,благодаря ти,много е красиво!
    Върнах се и много назад,една прекрасна погача ми остана в ума,а на тема козе сирене Жоси си реализирала много апетитни рецепти.
    По случайност тази вечер го заберязах за първи път и току що го опитах на вечеря,но откровено казано не намирам грам разлика с другата крема на Жоси.Или поне нищо козе не се усеща,а аз всеки ден имам у дома прясно козе сирене тук от наше село и със сигурност бих усетила наличието на козе мляко,ако го имаше :) .Но иначе никак не е лошо сиренето,покрай теб и у дома винаги го има,даже в момента и от двете и ги съпоставих.
    Пожелавам ти много усмихнати,слънчеви и приятни майски дни!Сърдечна и топла прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ей,раздрънках се и забравих да се изкажа за гозбицата-леле,как я обичам и точно така-с кисело мляко,тези дни ще си направя,Катинка,благодаря ти за жокера!

      Изтриване
    2. Еха, Роси... и със закъснение си добре дошла!:) Благодаря ти за прекрасните думи!!! Прегръдка!

      Изтриване
  13. Облазявам те за тези прекрасни места, които посещаваш и ти благодаря че споделяш!
    Невероятна красота!
    А бобецът и аз го правя като твоето мамче и много е вкусен!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, обожавам природата и както вече казах и по-горе, заменям всяка разходка по молове и центрове с разходка сред природата. Това харесвам, това ми доставя удоволствие. Всеки различно прекарва свободното си време:) Хубава вечер, Тили!

      Изтриване
  14. ot poslednata ti publikasiya trıgnah nazad,prekrasni snimki pak i hubah fasul.

    ОтговорИзтриване
  15. Аз пък точно по тази рецепта обожавам зелен боб. Мога да ям всеки ден!
    Хайде, да не е всеки ден, но през ден :)))
    Чудесно ястие!

    ОтговорИзтриване